18 Nisan 2012 Çarşamba

Zihin Engelliler Öğretmenliği Lisans Programı

Zihin Engelliler Öğretmenliği Lisans Programı

Program, öğrencilerine özel eğitim alanında araştırma ve uygulama becerilerini kazandırmak; bu alanda çalışan öğretmenlerin ve destek hizmet personelinin hizmet içi eğitim programları yoluyla yetişmelerine katkıda bulunmak; zihin engelliler alanında çalışan uzmanların eğitimlerine katkıda bulunmak; zihin engelliler alanında çalışmalar yapan resmi/özel kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmayı amaçlamaktadır. Söz konusu amaçların yanı sıra ulusal ve uluslararası ölçekte bilim ve eğitime katkıda bulunarak, insanlığın refahı ve mutluluğu için bilgi üretmek programın amaçları arasında yer almaktadır. Son istatistiki verilere göre Türkiye’de halen önemli sayıda zihin engelliler öğretmenine ihtiyaç duyulmaktadır. Programın en önemli avantajı ülkemizde özel eğitim alanında var olan öğretmen açığının kapatılmasına katkı sağlayacak olmasıdır.




KARİYER OLANAKLARI
Programın en önemli başarı ölçütü, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen ve eğitim fakültelerinde uygulanan Zihin Engelliler Öğretmenliği Lisans Programı’nın başarıyla tamamlanmış olmasıdır. Mezun edilen öğretmen adaylarının devlet ve özel sektöre bağlı özel eğitim kurumlarında kolaylıkla istihdam edilebilmesi diğer bir başarı ölçütüdür. Söz konusu başarı ölçütleri çerçevesinde öğrencilerin gerek öğrenimleri sırasında ve gerekse mezun olduktan sonra gerçekleştireceklerIi çalışmalar belirleyici olacaktır.

DERS PROGRAMI

1. SINIF

1.DÖNEM:Türkçe I: Yazılı Anlatım.Yabancı Dil I.Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi .Bilgisayar I.Psikolojiye Giriş.Eğitim Bilimlerine Giriş.Özel Eğitim
2.DÖNEM:Eğitim Psikolojisi.Bireysel Farklılıklar ve Psikoloji Yaklaşımları.Bilgisayar II.Yabancı Dil II.Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II.Sağlık Bilgisi ve İlk Yardım
Türkçe II: Sözlü Anlatım.Zihin Engelliler ve Eğitimi.

2. SINIF

1.DÖNEM:Öğretim İlke ve Yöntemleri.Eğitsel-Davranışsal Ölçme ve Değerlendirme.Cinsel Eğitim.Çocuk Ruh Sağlığı.Uygulamalı Davranış Analizi.Engellilere Yönelik Tutumların Değiştirilmesi.Erken Çocuklukta Özel Eğitim

2.DÖNEM:Zihin Engellilere Resim-İş Öğretimi.Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları.Zihin Engellilerin Eğitiminde Destekleyici Teknolojilerin Kullanılması.Zihin Engellilere İletişim Becerilerinin Kazandırılması.Zihin Engellilere Beceri ve Kavram Öğretimi.Zihin Engellilere Matematik Öğretimi.Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi.Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri

3. SINIF

1.DÖNEM:Rehberlik.Sınıf Yönetimi.Bireyselleştirilmiş Eğitim Planları (BEP'ler) ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi.Seçmeli III.Zihin Engellilere Oyun ve Şarkı Öğretimi.Zihin Engellilere Günlük Yaşam ve Sosyal Beceri Öğretimi.Okuma-Yazma Öğretimi.
2.DÖNEM:Okul Deneyimi ve Kaynaştırma Uygulamaları.Topluma Hizmet Uygulamaları.Seçmeli VI.Bilimsel Araştırma Yöntemleri.Seçmeli V.Seçmeli IV.Aile Eğitimi ve Rehberliği.
Fen Bilgisi Öğretimi
4. SINIF
1.DÖNEM:Zihin Engelliler için Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı I.Öğretmenlik Uygulaması I.Yasalar ve Özel Eğitim
2.DÖNEM:Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi.Öğretmenlik Uygulaması II.Zihin Engelliler için Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı II

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder